Directia tehnica

 

Direcția Tehnică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului oraşului Petrila

Str. Republicii, nr. 96, camera 3, tel. 0254/550977 int. 220/235

e-mail: directiatehnica.petrila@yahoo.com

 

Direcția Tehnică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului oraşului Petrila are în subordine Compartimentul Tehnic și Compartimentul Sport Turism și este subordonată Viceprimarului

Principalele activități specifice ale direcției tehnice sunt următoarele:

 

   Activitatile specifice Direcției tehnice sunt următoarele:

 

(1)Compartimentul Tehnic

 

  1. Întocmeşte programul anual privind principalele acţiuni de gospodărie, curăţenie şi înfrumuseţare  a  oraşului.
  2. Elaborează propuneri pentru lucrările necesare administrării, modernizării şi întreţinerii domeniului public si privat .
  3. Activitățile edilitar gospodărești, specifice serviciilor de administrare a domeniului public si privat, desfășurate în cadrul compartimentului sunt urmatoarele:
  1. întreţinerea străzilor, drumurilor, podurilor, viaductelor, a pasajelor rutiere şi pietonale;
  2. organizarea şi optimizarea circulaţiei rutiere şi pietonale;
  3. instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, în vederea asigurării siguranţei traficului şi pentru fluidizarea acestuia;
  4. amenajarea si organizarea locurilor publice de afişaj şi reclame, a panourilor publicitare, a mobilierului urban şi ambiental;
  5. organizarea  unor servicii de întreţinere, reparaţii curente şi reabilitare a fondului locativ aflat în proprietatea  orasului Petrila;
  6. organizarea unor servicii de întreținere, reparații curente și reabilitare a imobilelor construcții aflate în proprietatea sau administrarea UAT orașul Petrila;
  7. organizarea şi intretinerea sălilor şi terenurilor de sport;
  8. igienizarea şi regularizarea cursurilor de apă - izvoare, pâraie, râuri - din intravilanul localităţilor;
  9. verificarea stării tehnice a străzilor, identificarea şi localizarea degradărilor produse în carosabil şi remedierea operativă a acestora;
  10. organizarea fronturilor de lucru, semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor şi adoptarea restricţiilor de circulaţie necesare desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă pe toată durata execuţiei lucrărilor de construire, modernizare şi întreţinere a străzilor;
  11. evitarea şi/sau limitarea deteriorării domeniului public, determinată de execuţia lucrărilor de construcţii, precum şi refacerea zonelor adiacente afectate;
  12. organizarea circulaţiei rutiere în localităţi şi optimizarea traseelor în funcţie de fluxurile de vehicule şi pietoni, prin lucrări şi amenajări rutiere, instalaţii de dirijare şi semnalizare, amplasarea şi montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor şi a altor instalaţii de avertizare;
  13. realizarea şi întreţinerea în perfectă stare de funcţionare a instalaţiilor de dirijare a circulaţiei, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere şi a marcajelor;
  14. perfecţionarea şi modernizarea mijloacelor de semnalizare şi avertizare rutieră şi de dirijare a circulaţiei;
  15. amenajarea si  întreţinerea locurilor de parcare în condiţiile stabilite prin planurile de urbanism şi studiile de circulaţie, conform hotararilor de consiliu local, stabilirea amplasamentelor facandu-se impreuna cu Politia rutiera .
  16. dezvoltarea şi amenajarea spaţiilor publice în strânsă concordanţă cu necesităţile comunităţilor locale şi cu documentaţiile de urbanism aprobate potrivit legii;
  17. conservarea, protejarea şi extinderea fondului vegetal existent;
  18. amenajarea şi întreţinerea cursurilor de apă ce traversează localităţile, prin lucrări de îndiguire, dirijare şi asigurare a scurgerii apei.
  1. Urmăreşte utilizarea raţională a dotărilor tehnico edilitare.    
  2. Întocmeşte propuneri pentru îmbunătăţirea dotării, înfrumuseţării şi utilizării eficiente a domeniului public.
  3. Urmăreşte şi verifică modul de prestare a serviciilor de gospodărie, salubrizare, deszapezire, ecarisaj, DDD, iluminat public şi participă la recepţia  acestora .
  4. Urmăreşte şi coordonează activitatea echipelor constituite din persoanele ce beneficiază de venitul minim garantat.
  5. Urmăreşte şi coordonează activitatea persoanelor care prestează muncă neremunerată în folosul comunității
  6. Colaborează cu societatea de salubrizare în scopul îmbunătăţirii activităţii de întreţinere a curăţeniei şi prestări de servicii.
  7. Întocmeşte  împreună cu societatea de salubrizare graficul de măturat, stropit străzii, de ridicare a reziduurilor menajere și curățarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț urmărind respectarea acestora.  
  8. Preluarea şi ducerea la îndeplinire şi a altor sarcini  privind  probleme de serviciu caracteristice postului transmise de conducători ierarhici.
  9. Se perfecţionează prin participarea la cursuri de perfecţionare şi specializare.
  10. Respectă  legea   privind  securitatea  şi sănătatea  în muncă  în conformitate  cu  art.  22  şi  art.23   din Legea nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
  11. Participă  la   instruirea în domeniul  calităţii  organizată  în  instituţie.
  12. Urmareste executarea lucrarilor de intretinere si reparatii curente la obiectivele din domeniul public si verifica documentatiile de executie si participa la receptiile acestora.
  13. Colaboreaza cu organele locale de politie pentru  montarea placutelor de avertizare, presemnalizare si a semnelor de circulatie precum si marcarea strazilor.
  14. Participa la receptia lucrarilor de gospodarire si reparatii a obiectivelor de utilitate publica.
  15. Ingrijeste si raspunde de obiectele de inventar pe care le are in dotare.
  16. Asigură montarea de coșuri de deșeuri pe toate arterele și în stațiile mijloacelor de transport in comun de pe teritoriul pe care prestează serviciul de salubrizare.
  17. Verifica reclamatiile si sesizarile primite de la cetateni si ia masuri pentru solutionarea acestora conform prevederilor legale .
  18. Asigura înlocuirea și mentenanța mobilierului stradal.
  19. Intocmeste documentatiile necesare furnizarii consumului de energie electrica in punctele de consum de pe raza orasului Petrila .
  20. Aplica corectiile si actiunile corective stabilite .
  21. Aduce la cunostinta si ia masuri imediate in cazul depistarii unor defectiuni sau avarii .
  22. Verifica instalatiile electrice din toate obiectivele aflate in subordinea primariei (primarie, club, remiza pompieri, stadion, scoli, gradinite, etc.) si ia masuri in caz de defectiuni .
  23. Participa la citirea punctelor de consum de energie electrica, apa si gaz metan.
  24. Colectare deșeuri nepericuloase – Cod CAEN 3811;
  25. Alte activități de curățenie – Cod CAEN 8129
  26. Depozitare – Cod CAEN – 5210
  27. Transporturi rutiere de mărfuri – Cod CAEN 4941;
  28. Administrație publică generală – Cod CAEN 8411;
  29. Activități ale bazelor sportive – Cod CAEN 9311.

 

          (2) Compartimentul Sport turism:

  1. Administrarea bazelor sportive: Bazinul didactic de înot, Popicăria Petrila, și Stadionul Lonea
  2. Inventarierea principalelor resurse turistice;
  3. Administrarea registrelor locale ale patrimoniului turistic;
  4. Elaborarea de propuneri de dezvoltare a turismului, care stau la baza Programului anual de dezvoltare a turismului;
  5. Participarea la omologarea traseelor turistice și a pârtiilor de schi;
  6. Contribuirea la creșterea calității produselor turistice;
  7. Urmărirea activității turistice, în așa fel încât operatorii economici cu activitate în domeniul turismului să aibă acces la resursele turistice, cu respectarea normelor de punere în valoare și protecție a acestora;
  8. Organizarea unui centru local de informare și promovare turistică în localitate;