Compartiment agricol

COMPARTIMENTUL AGRICOL

 

   Întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol se organizează  în conformitate cu prevederile O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările si completările ulterioare și ale H.G nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024;

    Organizată la nivelul fiecărei localități, activitatea de completare este coordonată de secretarul general a localității, care verifică și răspunde de modul de completare și ținere la zi a registrului agricol.

   Document oficial de evidență primară unitară, registrul agricol conține date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau entități juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale, și anume:

      -  componența gospodăriei/exploatației agricole fără personalitate juridică;

       - terenurile aflate în proprietate identificate pe parcele și categorii de folosință;

       - terenurile agricole aflate în folosință și modul de deținere a respectivelor suprafețe agricole;

       - modul de utilizare a suprafețelor agricole;

       - animalele domestice și/sau animalele sălbatice crescute în captivitate;

       - utilajele, instalațiile pentru agricultură și silvicultură, mijloacele de transport cu tracțiune animală și mecanică existente la începutul anului;

       - aplicarea îngrășămintelor, amendamentelor și pesticidelor, utilizarea îngrășămintelor chimice la principalele culturi;

      - clădirile existente la începutul anului pe raza localității;

      - atestatele de producător și carnetele de comercializare eliberate/vizate;

      - mențiuni cu privire la sesizările/cererile pentru deschiderea procedurilor succesorale înaintate notarilor publici;

     - înregistrări privind exercitarea dreptului de preempțiune;

      - înregistrări privind contractele de arendare;

      - înregistrări privind contractele de concesiune/închiriere;

      - alte mențiuni

Registrul agricol constituie sursă de date pentru elaborarea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, protecție socială, cadastru, edilitar-urbanistic, sanitar, școlar, servicii publice de interes local și altele asemenea.

Registrul agricol asigură baza de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetățenilor, cum ar fi:

  1. declararea și înscrierea în registrul agricol ;
  2. eliberare adeverință care atestă calitatea de proprietar de animale ;
  3. eliberarea/vizarea atestatelor de producător și eliberarea carnetelor de comercializare, în vederea valorificării de către producătorii agricoli, persoane fizice, a produselor agricole proprii și de exercitare a comerțului cu aceste produse ;
  4. înregistrarea contractelor de arendare;
  5. eliberarea adeverințelor de stare materială (venituri) necesare pentru angajare, spital, notariat, expertiză, Casa de Pensii, Judecătorie etc. 
  6. eliberarea adeverințelor după registrul agricol necesare pentru:

  -   depunerea dosarului de venit minim garantat, alocații copii suplimentare șicomplementare;

                 -   pentru eliberarea cărții de identitate;

                 -   necesare pentru obținerea de subvenții  APIA; 

 

 

ACTE ELIBERATE DE COMPARTIMENTUL AGRICOL

1. ÎNSCRIERE ÎN REGISTRUL AGRICOL

DOCUMENTE NECESARE:

 – Declarație tip privind înregistrarea /modificarea datelor în registru agricol persoane fizice,persoane juridice ;

 – Act de proprietate privind proveniența terenului (certificat de mostenitor, contract de vânzare – cumparare, contract de donatie, contract de schimb, contract de întratinere,etc.);

-  Copie CI/BI;

-  Plan de amplasament și delimitare a imobilului;

-  Proces -verbal de vecinatate;

 

2. ELIBERAREA ADEVERINTELOR DE CATEGORIE DE FOLOSINȚĂ A TERENURILOR  – în vederea atribuirii de număr cadastral la O.C.P.I.
DOCUMENTE NECESARE:

– Cerere;

– Extras CF actualizat.

- Copie C.I.

- Act de proprietate privind provenienta terenului

- Plan de amplasament și delimitare a imobilului.

 

3.ELIBEREA ADEVERINȚELOR PENTRU CONSTITUIREA/ RECONSTITUIREA DREPTULUI DE PROPRIETATE CONFORM LEGII 18/1991, REPUBLICATĂ, CU MODIFICĂRILE ȘI COMPLETĂRILE ULTERIOARE

DOCUMENTE NECESARE:

– Cerere;

- Copie CI/BI

 

 

4. ELIBERAREA ADEVERINȚELOR PENTRU SCHIMBAREA/OBȚINEREA CĂRȚII DE IDENTITATE

DOCUMENTE NECESARE:

  – Cerere;

 -  Copie CI/BI

 

5. ELIBERAREA DE ADEVERINTE DE STARE MATERIALA CU TERENURILE ÎNSCRISE ÎN REGISTRUL AGRICOL

DOCUMENTE NECESARE:

– Cerere ;

-  Copie CI/BI

 


6. APROBAREA TAIERII LEMNELOR DIN PROPRIETATE

DOCUMENTE NECESARE:

– Cerere tip;

-  Copie CI/BI

 

IMPORTANT! Se aproba numai daca solicitantul are deschisă pozitie în Registrul Agricol

 

7. ELIBERAREA ATESTATULUI DE PRODUCATOR AGRICOL SI A CARNETULUI DE COMERCIALIZARE A PRODUSELOR DIN SECTORUL VEGETAL

DOCUMENTE NECESARE:

– Cerere tip;

– TAXA: 49 lei(această taxă se achită a Serviciul Impozite și Taxe Locale )

- Copie CI/BI

 

NOTA: Pot fi trecute în certificatul de producator si alte 3 persoane, membri ai familiei, cu conditia sa fie înregistrate în Registrul Agricol.

     Se elibereaza numai daca solicitantul are deschisa pozitie in Registrul Agricol

 

 8. AFISAREA OFERTEI DE VANZARE A TERENURILOR INSOTITE DE CELELALTE ACTE DOVEDITOARE CONFORM LEGII 17/07.03.2014 PRIVIND UNELE MASURI DE REGLEMENTARE A VANZARII-CUMPARARII TERENURILOR AGRICOLE SITUATE ÎN EXTRAVILAN

ACTE NECESARE:

–  Copie a BI/CI a vanzatorului persoana fizica sau o copie a pasaportului pentru vanzatorul persoana fizica cu domiciliul in strainatate;

–  O copie legalizata de notarul public ori instanta de judecata, dupa caz, sau certificata pentru conformitate de catre functionarii primariei a actului de proprietate asupra terenului ce face obiectul ofertei de vanzare (dupa caz: contract de vanzare-cumparare, contract de donatie, proces verbal de predare-primire, sentinta/decizie civila definitiva si irevocabila, titlul de proprietate, certificate de mostenitor, contract de schimb, act de lichidare a patrimoniului,etc);

–  Extras de carte funciara pentru informare, emis cu cel mult 30 de zile inainte de afisarea ofertei, insotit de extrasul de plan cadastral de carte funciara al imobilului, in sistem de coordonate „Stereografic 1970”, in conditiile in care terenul este intabulat;

–  O copie a certificatului constatator de la registrul comertului sau a actului in baza caruia isi desfasoara activitatea, in cazul vanzatorului persoana juridica;

–  In caz de reprezentare, procura notariala, respectiv delegatia, hotararea formei asociative, dupa caz, in original, precum si o copie a BI/CI a imputernicitului persoana fizica sau o copie a pasaportului pentri imputernicitul persoana fizica cu domiciliul in strainatate;

–  Hotararea adunarii generale a asociatilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, dupa caz, in original, din care sa rezulte acordul cu privire la vanzarea bunului aflat in proprietatea societatii, in cazul vanzatorului persoana juridica;

–  Certificat de atestare fiscala emis de catre Serviciul Impozite și Taxe Locale;

–  Alte documente doveditoare, dupa caz.

 

 

9. VERIFICAREA ACTELOR ŞI PUNEREA ÎN POSESIE CU TEREN SAU DESPĂGUBIRI BĂNEŞTI CONFORM LEGII 44/1994 – privind veteranii de război

DOCUMENTE NECESARE:

– cerere de mână;

– adeverinţă din care se reiasă medalia acordată;

– copie legitimaţie veteran;

– copie BI/CI;

– dovada că a depus cerere în timpul vieţii;

 

10. ÎNREGISTRAREA ȘI VIZAREA CONTRACTELOR DE ARENDARE

DOCUMENTE NECESARE:

– contractul de arendare în 3 exemplare;

– copie BI/CI;(arendator și arendaș)

 

11. ÎNREGISTRAREA ȘI AVIZAREA  APICULTORILOR CARE AMPLASEAZĂ STUPINE ÎN PASTORAL PE RAZA UAT ORAȘ PETRILA

DOCUMENTE NECESARE:

– formular tip – comunicare pentru deplasare în pastoral;

– formular tip – ordin de deplasare în pastoral;

– copie BI/CI;