Compartiment relatia cu consiliul local

1. Intocmeste dispozitia privind convocarea consiliului local;

2. Comunica dispozitia de convocare și materialele de sedinta consilierilor locali;

3. Pregateste lucrarile supuse dezbaterii consiliului local;

4. Aduce la cunostinta publica dispozitia privind convocarea sedintelor consiliului local;

5. Participa la sedintele consiliului local;

6. Întocmeste procesul - verbal al sedintelor consiliului local;

7. Întocmeste si completeaza Registrul de evidenta a proiectelor de hotarari;

8. Întocmeste si completeaza Registrul de evidenta a Hotararilor consiliului local;

9. Întocmeste si completeaza Registrul de avere a consilierilor locali;

10. Întocmeste si completeaza Registrul de interese a consilierilor locali;

11. Întocmeste si completeaza Registrul de avize al comisiilor de specialitate ale consiliului local;

12. Întocmeste proiecte de hotarare pentru sedintele consiliului local, verifica de legalitate actele; prezentate de personalul institutiei si de servicile publice aflate in coordonarea si subordinea consiliului local;

13. Transmite proiectele de hotarari si documentele de prezentare, compartimentelor de resort;  nominalizate, in vederea analizarii si intocmirii rapoartelor de specialitate si comisiilor de specialitate ale consiliului local in vederea dezbaterii si intocmirii avizelor;

14. Pune la dispozitia consilierilor, in timp util, procesul verbal al sedintei anterioare;

15. Întocmeste un dosar special pentru fiecare sedinta de consiliu, dosar care va fi numerotat, sigilat; stampilat si semnat de secretarul general al orasului Petrila si de catre presedintele de sedinta;

16. Acorda sprijin si asistenta de specialitate consilierilor in desfasurarea activitatii, inclusiv la redactarea proiectelor de hotarare initiate de catre acestia;

17. Redacteaza hotararile consiliului local; 

18. Comunica hotararile consiliului local Primarului orașului Petrila, Prefectului judetului Hunedoara, si institutiilor si persoanelor interesate, in termenul prevazut de lege;

19. Înregistreaza comunicarile efectuate intr-un registru special destinat acestui scop;

20. Aduce la cunostinta publica hotararile cu caracter normativ in termenul prevazut de lege;

21. Pune la dispozitia consilicrilor locali, la cererea acestora, informatiile necesare in vederea indeplinirii mandatului;

22. Asigură consultanţă și reprezentarea in instanta in dosarele in care Consiliul local al orasului Petrila este parte:

‣ formulează întâmpinări în dosarele în care este citat în calitate de pârât;

‣ invocă excepţii, formulează cereri, propune probe, depune concluzii scrise, note de ședinţă etc.;

‣ analizează oportunitatea și legalitatea exercitării căilor de atac împotriva hotărârilor pronunţate în dosare şi, în cazul în care se impune, exercită căile de atac prevăzute de lege, in termenul prevazut pentru exercitarea acestora. În caz contrar, îintocmeşte un referat motivat, cu propunerea de neexercitare a căilor de atac;

‣ asigură reprezentarea Consiliului local al orasului Petrila, la termenele stabilite de instanţă, pentru soluţionarea dosarelor cu a căror instrumentare a fost încredinţat;

‣ comunica direcţiilor/serviciilor/birourilor i compartimentelor interesate din cadrul aparatului de specialitate al primarului, hotararile judecatoresti definitive, spre ştiinţă ori punere in executare;

23. Asigură și răspunde de rezolvarea în termen, cu respectarea legislaţiei în vigoare, a cererilor, sesizărilor primite care i-au fost repartizate spre soluţionare;

24. Studiaza legislatie de specialitate;

25. Intocmeste nomenclatorul arhivistic pentru documentele proprii si inventarieaza si arhiveza documentele proprii;

26. Alte atribuţi date prin dispoziţie de către organul ierarhic superior sau rezultate din lege, legate de specificul activităţii de bază șsi conform Legii nr. 514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, Statutului din 29 iulie 2004 al profesiei de consilier juridic, OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ;

27. Își însuşeşte și respectă conţinutul manualului și al procedurilor calităţii;

28. Urmărește îndeplinirea obiectivelor calităţii;

29. Participă la instruirea din domeniul calităţii organizate în instituție;

30. Respectă legea privind securitatea și sănătatea în muncă în conformitate cu articolul 22 și din Legea nr. 319/2007;

31. Întocmeste rapoarte anuale de activitate sau ori de cate ori se solicita.