Taxe si impozite

  • constatarea și stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, impozitului/taxei pe teren, impozitului pe mijloacele de transport, impozitului pe spectacole, taxei hoteliere, taxei pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate, (inclusiv a accesoriilor aferente, atunci când este cazul) şi a altor taxe administrate de Directia Impozite şi Taxe Locale Petrila, în cazul persoanelor juridice care au calitatea de contribuabil al bugetului local al orasului Petrila;
  • înregistrarea fiscală în baza de date a orasului Petrila a persoanelor juridice ce datorează impozite şi taxe locale, actualizarea permanentă a datelor existente în evidenţa fiscală pe bază de documente de identificare ale persoanelor juridice sau în urma accesării on-line a bazei de date a Oficiului Național al Registrului Comerțului,  în temeiul protocolului de colaborare;
  • eliberarea certificatelor de atestare fiscală și a adeverințelor privind situația fiscală, urmare a cererilor depuse de contribuabili, împuterniciți ai acestora, organe judiciare, executori judecătorești, notari publici, etc.;
  • vizarea acordurilor de funcționare conform H.C.L. al orasului Petrila, pentru activităţile prevăzute de O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, vizarea autorizației de transport în regim de taxi, vizarea cererii de înregistrare a autovehiculelor care nu se supun înmatriculării în cazul persoanelor juridice, vizarea adeverințelor prin care se atestă înscrierea în registrul agricol în cazul persoanelor juridice;
  • analizarea, documentarea și soluționarea cererilor de acordare a facilităţilor fiscale pentru  persoane juridice prin aplicarea scutirilor, reducerilor sau eşalonărilor la plata impozitelor şi taxelor locale în favoarea persoanelor beneficiare, prin efectul legii, sau în urma aprobării acestor facilități de către consiliul local precum și revizuirea permanentă a facilităților acordate, pe baza datelor furnizate de diverse instituții sau în baza unor noi documente ce pot influența calitatea de beneficiar al facilităților fiscale;
  • încasarea veniturilor din impozite, taxe, amenzi contravenționale şi alte venituri ale bugetului local, în numerar, prin casieriile direcției, în conformitate cu dispozițiile legale și depunerea zilinică a încasărilor la casieria centrală a Primăriei orasului Petrila;
  • analizarea, documentarea şi soluţionarea cererilor contribuabililor persoane juridice, precum şi a solicitărilor altor persoane, instituţii publice, instanţe judecătoreşti, instituţii financiare, executori judecătoreşti, notari, avocaţi, etc., cu privire la impozitele şi taxele locale precum și a masei impozabile a persoanelor juridice, evidenţiate în baza de date a orasului Petrila;
  • transferarea dosarelor fiscale pentru mijloacele de transport ale contribuabililor persoane juridice care își modifică sediul în raza de competență a unui alt U.A.T. în vederea impunerii la compartimentul de specialitate competent, precum și primirea, confirmarea și impunerea dosarelor fiscale primite de la alte U.A.T.-uri în urma modificării sediului pe raza de competență a Serviciului Impozite și Taxe Locale Petrila;

 

 

 

 

Stimați petrileni!
Așa cum am promis, începând cu acest an plata impozitelor și taxelor, a amenzilor, sau a închirierilor se va putea face și ONLINE, prin intermediul aplicației CityOn, o platformă foarte simplă care este disponibilă începând de astăzi. Este un pas important spre ceea ce înseamnă digitalizare, iar petrilenii beneficiază de acum de aceste servicii. Pe lângă serviciile oferite cetățenilor, procesul de digitalizare vizează, în paralel, eficientizarea aparatului administrativ. Implementarea noilor tehnologii va duce la eficientizarea activității primăriei, la eliminarea timpilor morți din circuitul birocratic și, mai ales, la transparentizarea instituției. Va urma și implementarea serviciului Ghișeul.ro în următoarea perioadă. Toate acestea, în beneficiul cetățenilor. Detaliile și modul în care se pot face toate plățile le găsiți mai jos. Vă mulțumesc!
Primarul orașului Petrila, Vasile Jurca. 

Cum putem realiza plata online? 

EFECTUAREA PLĂȚILOR PE PLATFORMA ONLINE poate fi realizată în 2 MODURI: 

1. PLATA PRIN AUTENTIFICARE – necesită crearea unui cont de utilizator, prin completarea tuturor informațiilor solicitate pe pagina accesată. Odată completate aceste câmpuri și transmise datele veți primi un răspuns pentru validarea contului și doar după primirea acestei validări contul va putea fi utilizat.

 https://petrila.cityon.ro/

sau descarcand aplicatia CityOn Romania pusa la dispozitie de firma SOBIS, valabila pe Android si Appstore

2. PLATA FĂRĂ AUTENTIFICARE – se poate realiza prin simpla completare a CNP-ului, pentru persoane fizice sau a CUI-ului, pentru persoane juridice. 

Platforma pentru plăți online oferă de asemenea: 

• posibilitatea verificării plăților realizate
• realizarea altor plăți care aparțin de taxele și impozitele locale
• plata amenzilor 

Prin înregistrare pe Primăria orașului Petrila fiecare cetățean își va vedea în propriul spațiu virtual date despre bunurile deținute, istoricul plăților, al sesizărilor depuse și emise, poate efectua plăți cu cardul pentru taxe, impozite, amenzi, inchirieri etc.

 

PROGRAMUL DE FUNCTIONARE INCASARI LA GHISEU

Luni, Marti, Miercuri, Joi    7,30 - 15,30

Vineri                                 7,30 - 13,00

 

 

TELEFON CONTACT: 0354-407675